Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Три нови серии здравословни продукти завладяват българския (и не само) пазар. Плодовите рула FRUNU, бисквитите със суперсъставки Престиж Wellness и протеиновите вафли 100% Power разпалиха любопитството ни и се запътихме към софийския офис на Престиж-96. Срещнахме се на следобедно кафе и бисквити с маркетинг директора Иван Стоев, маркетинг мениджър група брандове Мария Палийска, старши бранд мениджър Мария Димитрова и личния асистент на изпълнителния директор Боряна Китева, за да разберем повече. А и защото здравословно хранене не означава да ядеш само салати и плодове.  

Кои са Престиж-96?

Всъщност компанията зад Траяна, Мираж, Роден Край, Хипер, Троя, Споко, Ная, Мюсли и Насладки няма нужда от представяне. А и все пак вафлите са най-харесваният сладък продукт в България- страната ни е на първо място в Европа по консумацията на глава от населението. Престиж-96 е лидер на българския пазар що се отнася до бисквити, вафли и мини кейкове. Компанията е създадена през 1996 година във Велико Търново, но всъщност „96“ в името идва от броя на вафли в първата произведена партида.

Производителите на бисквити, вафли и мини кейкове смятат, че е нормално да потърсят иновацията извън зоната си на експертиза и да се предизвикат като направят нещо ново. Нещо, което не са правили досега. Маркетинг екипът на компанията има чести срещи с R&D (Изследвания и развитие) отдела  и всички отговорни за разработването на нови продукти. "С тях седяхме на една маса и си говорихме кой от какви продукти има нужда в семейство си, какво се яде, на кого какво му е вкусно,“ разказва ни Мария Димитрова. И ето с какво ни зарадваха…

Плодово руло с ядки за чиста енергия

Всеки десерт си има история. Напоследък са популярни тези личните- за майките, които искат да направят нещо здравословно за децата си.  FRUNU пък е вдъхновен от от тенденциите за здравословно хранене и създаден благодарение на иновативния подход на изследователския екип на Престиж-96. “FRUNU отговаря точно на тези тенденции да хапнеш нещо, което можеш да си направиш и вкъщи, което е просто като състав, защото съдържа много малко съставки,“разказва ни Мария Димитрова.

Комбинацията от плодове и ядки е разработена в три различни вкуса. Всяко руло съдържа пюре от плода, който е на лицето опаковката, , различни ядки и добавки, например сок от лайм, лимонов сок и ябълково пюре. За допълнителна сладост се слага малко кленов сироп. „В началото бяхме направили първите разработки с мед,“ обяснява Мария. „Но тъй като медът за веганите е спорен продукт, някои смятат че е ок, други че не е, решихме да спрем с всякакви дебати и сложихме кленов сироп.“

Всъщност всяка съставка на рулото е изобразена на лицевата страна на опаковката в точно тези проценти, които са отбелязани. Името FRUNU идва от комбинацията на английските думи за плодове (FRUits) и ядки (NUts). “На най-голямото изложение за храни и напитки в Европа – ANUGA 2017 в град Кьолн, Германия FRUNU беше селектиран и от специално жури и отличен за един от най-значимите иновативни продукти. Освен че самият продукт е иновативен, даваме и възможност на консуматора да се запознае със състава с един поглед. В Европа го оценяват,“ допълва Иван. А на опаковката са не само съставките, но и начина на производство. „Защото не крием как го правим. Всеки може да си го приготви вкъщи, ако разполага с достатъчно време, но за всички, за които времето никога не стига, ФРУНУ е бързото, вкусно и полезно решение.“

Болшинството от суровините в продуктите на Престиж-96 са български, а конкретно за рулото една от основните суровини - ябълковото пюре също е с произход от България. Най-важно е качеството им, а ако са от България, още по-добре.  

Функционални бисквитки със суперсъставки

„Във всички магазини, включително и големите вериги, се обособяват щандове за специализирани продукти за диабетици, за по-здравословни храни, за такива без глутен. Съответно с различни функции, подпомагащи здравето на човека,“ разказва Мария Димитрова за световните тенденции, които се забелязват и на родия пазар. Ето защо екипът на Престиж-96 разработва функционалните бисквити под бранда Престиж Wellness, които чрез подходящите съставки подобряват здравния тонус. И от бисквити за чая се превръщат във функционални бисквити за чая!

Продуктите Wellness са разработени в две направления. Едните са без добавена захар и използват само един естествен заместител на захарта. Другите са бисквити със супер съставки или така наречените функционални бисквити.

Иван ни разказва за бисквитите без добавена захар: „Заместителят е малтитол. Той е натурален подсладител. Прави се основно от царевично нишесте и най-добре се абсорбира от организма. Другата му полза е, че не причинява кариес за разлика от захарта.“ Мария добавя, че сладостта на малтитола е около 90% на тази на захарта, а е два пъти по-малко калоричен.

“Във всяко семейство има поне един член или някой от близкото обкръжение, който по някаква причина трябва да внимава с количеството захар, което приема,“ казва Мария. „Видяхме какви продукти има на пазара, но  решихме да попитаме и хората, които наистина имат нужда от такива продукти, които биха го ползвали.“ За да направи съвършената бисквита без добавена захар, екипът на Престиж се свързва с Българска асоциация диабет (БАД), която има около 10, 000 члена. Заедно избират перфектния заместител на захарта и тестват новите продукти.  „Целият процес отне около 8 -10 месеца, откакто им дадохме да пробват първите мостри и после пратихме съставките. После тествахме. В момента продължаваме да си партнираме.“

 „Функционалните бисквити отговарят на един друг тренд, който е още по-далеч от нашите земи, но всъщност това е тенденцията храната да се използва и като лекарство. Или хората чрез подходящи съставки и подходяща комбинация на храната си да получават реални ползи за организма, да подобряват здравния си тонус,“ споделя Мария Димитрова. Серията Престиж Wellness  включва и бисквити с крем с пробиотик като във всяка сандвич бисквита има 115 милиона бактерии - живи лактобацили от три различни щама. Има и бисквити с колаген и Q10, бисквити с гинко билоба и киноа, както и със зелен чай матча, които  не са уникални неразработвани досега като комбинации. „Не само на нашия пазар. Няма друг производител в Европа, който да прави подобни комбинации,“ категоричен е Иван. Дори в момента има огромен интерес към бисквитите с пробиотик и матча от източните пазари.

Към продуктите има силен интерес от чужбина, където потребителите активно търсят такива продукти. „Българите сме известни, че хапваме по-сладичко и продуктите ни отговарят изцяло на този вкус,“ казва Иван. „Новите продукти, специално Wellness, предизвикаха голям интерес в Китай. Там специфичното е, че потребителите  предпочитат по-малко сладки неща.“

Енергийна и протеинова вафла от експертите по вафлите

Все по-голямо е търсенето на продукти, които предлагат по-високи дози енергия и протеин. Има много протеинови барчета, но 100% Power е…  протеинова вафла. Мария Палийска ни разказва: „На практика Престиж е специалист в производството на вафли. Като цяло това е една от най-предпочитаните сладки храни от българите, с които задоволяват нуждата от нещо сладичко. И ние използвахме тази наша специализация и си казахме „С какво можем да надградим?“

Ето защо от Престиж създават серия енергийни и протеинови вафли, които са базирани на вкусен вафлен бар и в същото време дават допълнителна доза енергия. Те са подходящи за хора, които имат нужда от  допълнителна доза енергия, защото усилено учат, спортуват или не искат да пият по 2-4 кафета на ден. Серията включва три продукта: две енергийни и една протеинова вафли. 

За производството на енергийните вафли си партнират с американския лидер в производството на добавки DSM. Иван ни разказва, че те „имат много силен R&D отдел, който може би е един от най-големите в света. Той се занимава с идентифициране на такива тенденции и съответно разработване на съставки, които да подпомогнат производители като нас. За нас доставят едни енергийни и витаминни премикси, които ние влагаме в продукта, така че да имаме тази добавена стойност. Например женшен, гуарана, L-карнитин, витамини В комплекс и др.. Гаранцията е много висока- те са в топ 3 в света по производство на  ингредиенти за хранително-вкусовата индустрия.“ Премиксът, който Престиж влагат в барчетата сисе нарича Qualy Blend и е запазена марка на DSM. Протеиновият бар пък е с 20% протеин, който идва от друг доставчик. Използва се казеин- един от най-добрите животински протеини за влагане в храна.

„Искахме да направим продукт, който е достъпен до широката аудитория и до младите хора.,“ казва Мария. „100%POWER се продава на цена от 79 стотинки, което в сравнение с протеинови барове и енергийни напитки е доста достъпно ниво.“

Време е за нещо сладичко

Какво следва? За бъдещите творчески планове Иван споделя: „Тази година беше годината на големите иновации. Следващата ще се съсредоточим върху това да ги наложим в в България и на други  европейски пазари. Е, ще имаме нови продукти, но ще ги оставим за изненада. “ А дотогава можеш да намериш продуктите на Престиж-96 във всички търговски вериги Billa, Lidl, Metro, Kaufland и по-големи локални магазини.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми