Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Днес ще се отдадем на кулинарни импровизации. Ще хванем една класическа ориенталска рецепта и ще я пренесем в страстната Латинска Америка. С други думи ще правим „Имам баялдъ“, но няма да пълним патладжани, а авокадо. И няма да го поднесем с класиката „Табуле“, а със свежо гуакамоле. И ти обещаваме, че резултатът ще е феерия за сетивата, почти като карнавала в Рио. И споменахме ли, че цялото готвене е около половин час?

Няма да те убеждаваме колко е добре да вкараш авокадото в кухнята си. Писали сме по темата и със сигурност знаеш, че го обожаваме. Затова направо преминаваме към продуктите:

  • 2 узрели авокадо, измити, разрязани на половинки и издълбани.
  • 250 грама пуешка кайма. Можеш да ползваш и телешка от месо без мазнини, но така времето за готвене леко ще се удължи.
  • Четвърт чаша нарязан на ситно лук.
  • Половин чаша черен боб от консерва. Има го във всички магазини, а и можеш да ползваш и бял или червен.
  • Четвърт чаша доматена салца. И нея я има навсякъде.
  • 1 чаена лъжичка лют червен пипер.
  • Четвърт чаена лъжичка сол.
  • 1 супена лъжица олио или зехтин.
  • Накълцани листа от кориандър.
  • Чаена лъжичка лимонов сок.
  • Настъргано сирене по избор. По-добре да е средно твърдо, но и кашкавал ще свърши работа.

Приготвянето е супер лесно

Загрей зехтина в дълбок тиган на средна температура. Добави каймата, лука, лютия пипер и солта. Готви около 6-7 минути като бъркаш непрекъснато с дървена шпатула и разбиваш по-големите парчета кайма. Махни тигана от огъня и добави боба и доматената салца. Отново разбъркай, за да се смесят с каймата.

Докато сместа се охлажда издълбай разполовените авокадо като оставиш по около 5 милиметра отстрани. Не изхвърляй издълбаното, а го прехвърли в малка купа и добави листата кориандър и лимоновия сок. После намачкай с вилица докато се получи гладка смес.

Напълни всяка издълбана половинка с около 1/2 чаша кайма. Отгоре поръси от настърганото сирене. Класиката е да поднесеш авокадото студено с лъжица-две гуакамоле. Но ако искаш, можеш да го пъхнеш за 2-3 минути във фурната, за да се разтопи сиренето.

И нашата „Имам баялдъ“ с латино оттенък е готова. И не само е безумна вкусна и лесна за приготвяне, но и е чудесна добавка към диетата ти. В една порция има само 325 калории, 9 грама фибри, 16 грама въглехидрати, 12 мг. витамин С, 64 мг. калций и още много страхотни полезности.

А ако не искаш да пропускаш вкусните ни рецепти, ти предлагаме да се абонираш за „Знам да ям“.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми